woensdag 4 oktober 2017

PRUNUS MAHALEB VAN 2013 TOT 2017



Prunus mahaleb; Weichselboom. Komt voor van oost België tot diep in Azie. Zeldzaam, word normaal zo een acht meter hoog. Kleine witte welriekende bloemen. 
Ik vind er niet veel over terug in de boekskes. Het meeste nog in de anwb bomengids. 
In ieder geval een leuke soort om bonsai mee te doen, groeikrachtig, klein blad mooi dood hout en een ruwe schors.


2013 vlak na aankoop als yamadori van Jean Paul Polmans in bonsai studio Momiji. Al meteen een eerste stijling.
Voor mij is het toch wel belangrijk dat ik meteen een compact boompje koop om tot goede resultaten te komen. Sommige van mijn vorige aankopen heb ik gekocht om de lessen te vullen of om een soort te leren kennen. Maar als je dan zo eentje die je van het begin verliefd maakt, dan zul je altijd verliefd blijven: niet te snel kopen! 


2013 voorjaar: eerste verpotting ook in de studio van Jean Paul Polmans.


Met bloemekes!


2014 ondertussen opnieuw verpot met Mario Komsta.



2016 laat maar groeien. de vertakkingen beginnen al wat fijner te worden.


2017 dood hout bewerkt en in draad gezet.


2017 najaar, begint er goed uit te zien. Mag aan de rechterkant nog een beetje voller worden en verder werken aan de fijnere vertakkingen. Het is in ieder geval een leuke soort om mee te werken, schoon boomke héél tevreden van!

Als iemand vragen heeft over bonsai, tuinen of over planten in het algemeen kun je mij altijd vragen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten