maandag 21 januari 2019

Hallo,

Ik heb mijn bomen toch maar even binnen gezet.

Gisteren was ik nog wat aan het planten in de tuin en s'avonds voor ik naar binnen ging kreeg ik het in mijn krollen. Even wat bomen binnen gezet. Ze staan in een plastiek tunnel, koude kast zoals er wel eens gezegd word. Ik denk wel dat als er bomen buiten blijven staan (zoals ook hier) deze weinig last gaan hebben van één nachtje 'strenge' vorst. Het zou alleen deze nacht zo rond de min vier- min zeven zijn de rest van de voorspellingen zit rond de min één min twee.

De deuren worden s'morgens open gezet, héél belangrijk. Met gesloten deuren en zonneschijn loopt de temperatuur al snel hoog op en denken de planten dat het lente is. Waardoor ze te snel gaan uitlopen en meer vatbaar worden voor vorst.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten