donderdag 6 december 2018

hallo bonsai



Hoi lieve mensen,

Bonsai in den donkere. Deze dagen is het vooral knippen en stijlen dat de klok slaat, zonder fotos want het is te donker, miljaar. Ik zou u graag laten zien hoe dit precies in zijn werk gaat maar ik zit hier nu in de keuken en dat hele gesleur met achtergrond en alles is veel werk. Er word wel gewerkt aan een studio. 

Maar dus vooral de loofbomen worden nu terug gesnoeid en het is een kwestie van goed kijken en je gevoel te volgen. een goede compositie is het allerbelangrijkste. Gisteren was ik aan een Acer aan het werken en deze begon te bloeden. Dit is wel een aandachtspunt, best kan je eerst een takje knippen en vijf min wachten, als begint te bloeden beter voorzichtig zijn. Die gisteren heb ik niet te veel geknipt en meer bedraad.

Water geven hoeft op het moment niet, sommigen kunnen zelfs beter een beetje droog gezet worden en mest is ook niet echt nodig. Het zou eventueel kunnen om een halve dosis vloeibare mest te geven net voor een paar voorspelde warme dagen, maar ik doe het niet omdat de bomen er toch al nat bij staan.

Toedeloe

PST; Ik maak nog een volgende uitgebreide post over de eerste vorming van loofbomen gekweekt uit zaad!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten