maandag 10 april 2017

MESTOFFEN !!!

Hallo, vandaag nog een beetje mest bijgegeven. Abrakas en tamahi, dit zijn langzaam werkende organische mest bollen. Ik heb een paar weken geleden bij het hernemen van de groei heb ik de eerste aangebracht. De coniferen al wat vroeger dan de loofbomen en de loofbomen ook pas als ze beginnen uit te lopen. Ene keer per week geef ik dan nog iets vloeibaar bij zoals visemulsie.


De bollen, tamahi en abrakas, moeten voor een goede werking een beetje ingegraven worden en eventueel afgedekt met wat sphagnum mos zodat ze goed vochtig blijven en rotten. Het kan ook wel eens zijn dat er liefhebbers rondvliegen, merels, en het hele boeltje leutig ondersteboven gooien. In dit geval kan je ze beter vastpinnen met wat gaas en nagels.





Hier is er eentje die er al een paar weken in zit. Lekker aan het schimmelen en dat is goed!


Ik heb ook nog een foto proberen te trekken van de greenkring. Dit is een korrel meststof die een beetje sterker is en ik graag bijgeef aan planten die wat steviger mogen groeien. Ook niet geven aan planten die pas verpot zijn. Sowieso moet er altijd met het nodige gevoel gewerkt worden als het gaat over bemesten. Je kan beter langzaam opbouwen en je planten dagelijks controleren dan te veel geven, dit is nog erger dan te weinig. In ieder geval is het een leuke hobby om elke dag te gaan kijken en de bomen te leren kennen, zien hoe ze reageren op verschillende soorten mest en genieten van een blinkend donkergroen loof. Niets zo leuk als thuis komen tussen gezonde groei krachtige bomen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten